chinaadventure.reismee.nl

Guilin naar Yangshou en Giggling Tree

Hallo lieve mensen, eindelijk is de internet verbinding op. Hieronder de tekst, het is te traag voor foto's nu. Morgen na de panda's in chengdu extra veel foto's en een nieuw verslag. Wim Amei: Hallo leuke lezers, Gisteren 9 mei : Gisteren gingen we met de boot naar yangshuo. We hadden een hele lekkere lunch. Daarna gingen we toen we van de boot af waren gingen we eventjes winkelen. Maar de buschauffeur kreeg een opdracht en dus moesten we even naar het hotel maar daarna gingen we weer terug. 's Avonds gingen we eten dat was wel lekker. We lagen met alle kinderen op een slaapkamer dat was wel gezellig. Vandaag 10 mei: Vandaag hadden we een lekker ontbijt. Daarna gingen we fietsen die we hier gehuurt hadden. Toen we een eindje gefietst hadden gingen we met bamboe-bootjes naar de overkant varen met onze fietsen. Het was heeeeeel mooi en er waren soms van zo'n smalle paadjes en bultjes dat was wel leuk. Daarna gingen we op bamboe-bootjes ong. anderhalf uur varen. We waren ook in de rijstvelden gaan staan dat was modderig!! Daarna gingen we weer terug naar het hotel. Groetjes Amei!!!:) :) Nady: Heey!!! Zondag 9 Mei : We gingen met een boot op de li rivier varen. Want we gingen naar Yangshuo. Het was een heel mooi tochtje. Je zag vanalles zoals: *WaterBuffels *Kaarstgebergte En nog veel meer!! toen we aan kwamen gingen we ff shoppen. Daarna gingen we naar...... The Giggeling Tree! Toen we er waren stond er meteen op een bordje: BIERTJE!!!! Het hotel was opgezet door Nederlandse mensen. En een van hun spelciteit was....APPELTAART!! WAS erg lekker!! Maandag 10 Mei : We gingen vandaag fietsen!!! Het was echt super!! Je fietste eigelijk tussen de bergen in!! We gingen ook met bamboe bootjes over het water! Toen we terug gingen we ook met de bamboe bootjes weer terug. Alleen mama en ik hadden klets natte schoenen en voeten!! :( Het was echt een heel mooi uit zicht!! We zitten hier in de middel of no where!! Maar het is wel leuk want we zitten in de bergen!! Ik vind het niet zo leuk omdat.... er zijn heel veel muggen!! :( En er lopen hier kippen los!!! Morgen gaan we met het vliegtuig naar Chengdu. Dat is de laatste plaats waar we naar toe gaan!! Wel jammer. Ik heb ook nog in een rijstveld gestaan!! Het voelde echt heel gek!!! al dat Modder tussen je tenen!! wel lachen!!:) En we hebben heel veel souvernirs gekocht hopen geen over gewicht!!! Groetjes van Nady ANYI!!!! Hoie Mensun , Ik ga iets vertellen van 3 dagen. : GISTER : Waren we met de boot naar Yangshou. Over de Li-River. Op de boot zaten veel westerse mensen met een paar nederlande gezinnen er tussen. Het uitzicht op de boot was mooi. Echt heel spectaculair. Toen we aankwamen gingen we winkelen. Ik heb veel souvenirs gekocht. Later gingen we naar ons hotel; The Giggling Tree. Het is echt een leuk plaatsje. De sweer was er heel gezellig. Toen we hadden ingechekt gingen we weer winkelen. VANDAAG : Waren we gaan fietsen langs de rijstvelden en tussen het Karst- Gebergte. Het was heel mooi. Je zag boeren werken op "t platteland (dus de rijstvelden). We moesten ook soms oversteken. Niet met een auto of zo, maar een Bamboe Bootje van Bamboe ! Dat was best geinig, voorral als er een soort mini watervalletje was. Jammer genoeg hadden we geen tandems maar we hadden eigen fietsen.(de mijne kon niet goed remmen), dat was wel oke want we reden op een bobbelige weg en met een tandem is dat niet zo gemakkelijk. MORGEN : Gaan we met het vliegtuig van Yangshou naar Chengdu. We komen dan laat in de avond aan. De Groeten van Anyi :) Hallo mensjes!!!!!!!!!!! Gisteren: We zijn in jangshuo aan gekomen met de boot. Een heel mooi uitzicht!!!!!!!!!!!! overa bergen enz. Ons hotel het het giggling tree nederlands(giechelende boom.) Het is hier erg gezelig alleen zijn er in dit seizoen de meeste muggen (hellepie!!!!!!!!!!!!!!!) Vandaag: Zijn we gaan fietsen eerst best gezellig. Maar later op het pad werd alles modderig. Je gleed overal uit heel iri!!!!!!!!!!!!! Daarna gingen we naar een bootochtje de boten waren niet normaal als in Nederland maar ze waren van bamboe geen dak klein en het ergste daar van wasdat we op maar 2 stoelen ook van een paar watervallen gingen. De eerste paar waren niet erg maar de bij de laatste werd je klets nat!!!!!!!!!!!! Groetjes Nina uit China (hoor je niet vaak he???) (lach lach!!!)

Nora

Lieve allemaal,
Ik vind het fijn dat jullie het allemaal zo goed naar jullie zin hebben. Zo te lezen hebben jullie ook hele mooie dingen gezien en bijzonderheden meegemaakt.
Ik..... ik mis jullie wel en ben de dagen goed aan het aftellen. Ik ga vanavond alvast naar huis en wacht daar rustig op jullie komst donderdag. Spannend......
Wij willen jullie allemaal nog twee geweldige dagen toewensen en een hele fijne terugvlucht.
Heel veel lieve groetjes van Nora, Will & Pia

perry, risette, niels en thijs

Dag allemaal! Volgens ons zijn jullie nu de panda's aan het bewonderen. Dat moet wel heel bijzonder zijn. Nog een paar fijne laatste momenten en dan een hele goede reis terug!!!!

Yvette

Geniet vandaag van de panda's en Nina, neem maar veel leuke informatie mee voor je spreekbeurt!!

Anke, tot vrijdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

xxx

Wilco, Debbie & Lars

Wij willen jullie nog heel veel plezier toewensen voor de laatste twee dagen en geniet er nog maar lekker van. Ook wensen wij jullie alvast een hele fijne terug vlucht en wij zijn benieuwd naar de verhalen en de foto's. Tot snel.

Liefs Wilco, Debbie & Lars

Xanna, Maura, Tjibbo en Ria

Lieve China-gangers,

wat beleven jullie mooie avonturen! Wij zijn wel een beetje jaloers hoor! Kan iedereen nu goed met stokjes eten? We wensen jullie nog onvergetelijke laatste dagen in China en hopen dat jullie geen last van ijslandse aswolken of andere rare dingen mee zullen maken.

Liefs, Xanna, Maura, Tjibbo & Ria

nady en fam.

heey nady en fam.

hoe is het in China. is het daar mooi weer.bij ons niet. alleen maar regen. wij hopen dat jullie het leuk hebben.

xxx mirte, vera en lisa

Janet van Rijsbergen

Hoi allemaal,

Wat hebben jullie aan een heleboel avonturen beleeft.
Jammer dat je geen foto's kan versturen, want dan kunnen we pas goed zien wat jullie vertellen. Nog een aantal dagen, geniet er nog met volle teugen van.
Volgende week weer in het 'gewone' Nederland, maar nu nog heerlijk China snuiven.

Groetjes,
Janet, Antoine, Lyanne en Chantal

Marina

Hoi van den heuvel-clan...
Nog een paar dagen genieten en doe dat vooral héél erg....wat zijn 3 weken toch snel voorbij zeg!!
Wat zullen jullie veel verhalen hebben en veel indrukken en ervaringen meebrengen naar Nederland, we zijn benieuwd hoor!
Tis hier echt pokkeweer hoor dus snuif nog wat Chinese warmte, zon en energie op!

gr. en tot ziens in Wijbosch,
Marina
((ps: nady:..als je nog géén overgewicht in je koffer hebt neem dan wat zonnestralen mee voor hier!!))

Lincy Ros

hallo iedereen,
het waren weer leuke dagen, zo te horen.
nog veel plezier met de rest van de reis.

groetjes van Marco, Elen en Lincy Ros