chinaadventure.reismee.nl

Zhanjiang naar Guilin en Longji

Hello Everybody,

Vrijdag 7 Mei:
We gingen vandaag naar Guillin.
We moesten overstappen het eerste stukje ging goed,
maar het 2de stukje niet zo.
Want het was een complete gaos.
Ze gooide met computers!!! :(
Maar we konden gelukkig wel vliegen wel 45 min. vertraging maar ok.
En we zijn met een boot een heeel leuuk tochtje wezen maken,
want alles maar dan ook eeecht alles was verlicht!! ook de bomen.

Zaterdag 8 Mei:
We gingen vandaag naar...Longji.
We gingen met een busje omhoog!
Je voelde wel je oren open en dicht gaan! (best iri)
Er was veel te zien!!
Alleen in het begin was het mistig en regen8ig.
Maar toen we eenmaal boven waren scheen de zon. :) Smile!!
Mooie rijst velden en leuke steegjes en kraampjes etc.
Echt leuk!! :)
We zaten ong. 1000meter hoog!!!
We hebben oook leuke souvernirs gekocht!! $$ ping ping (hahahahahahahahahahah)
We werden bijna aangereden door een brommertje!! :( (nou heb ik een brand vlekje) :(
De bestuurder reed een beetje assosiociaal!! :(

We hadden ook nog een x kip gegeten!!!
En weetje wat er ook bij zat........?????????

EEEN KOP VAN EEN KIP!!!!!
Echt heel vies met ogen en al en snavel etc.
Maar Wim was zoooo dapper om die kop op te pakken!!!
IIEEEl!!!

Morgen gaan we naar Yangshuo.
Het hotel heet...The Giggeling tree. (De giegelende boom)
Lijkt me best wel funny.:)

Groetjes en tot dan Nady

Ps. Hoe ging het voetballen???
En tot Vrijdag.

HEY PEOPLES ON THE WORLD !

Gister :

Waren we op de luchthaven van Guanzhou. Heel veel mensen waren vaag bezig,
want sommige mensen gingen computers slopen anderen gingen heel
hard schreeuwen (dus dat waren weerdo-mensen) En er werd zelfs een
vipruimte gemold. We waren ook te laat voor ons vliegtuig maar gelukkig
waren we optijd.

Vandaag :

Zijn we naar Longji (nog steeds Guillin) geweest. We gingen
met een busje de berg op. Toen we boven waren zagen we allemaal
kraampjes met leuke souvenirs. Er waren ook smalle trapjes, en mijn vader
was bang dat we eraf zouden vallen! (hahahahahahahaha) We hadden boven
een heel mooi uitzicht over de rijstvelden. ECHT DAT WAS HEEL MOOI !
Dus morgen heb ik waarschijnlijk spierpijn door die trappen.
(dat is geen funny)

Morgen :

Gaan we naar het hotel de giggling tree.
Een nederlands echtpaar zijn de eigenaar
van dit guesthouse.

De Groeten van ANYI

Elly:

Hallo iedereen,
Na mijn lang verhaal over Han-Dan ga ik een weer wat schrijven.
Allereerst wil ik Kristel nog feliciteren met haar verjaardag, gevierd samen met Luke.
benieuw hoe goed hij gegroeid is, net zoals naar Lars en Floor.
We lezen al jullie reacties met plezier.
We hebben via een tour- tocht door Zhanjiang een beeld gekregen waar Nina en Amei hun eerste jaar hebben doorgebracht.
Het leven op straat is er erg hectisch, er wordt vanalles te koop aan geboden van padden (die ter plekken worden gevild) tot kleding. Het verkeer is er wederom druk, hier zie je veel brommertjes als taxi, maar ook voor eigen vervoer, soms met twee volwassen en twee kinderen erop. Zhanjiang is bekend om zijn parels en we kunnen het dan ook niet laten om voor onszelf een mooi aandenken te kopen van deze stad.`s-avonds eten we van een Portugees, wel lekker en eens wat anders dan Chinees of friet met sandwich..
We gaan niet te laat slapen want de volgende morgen vliegen we om 8:00 uur al naar Guilin met een overstap naar Guangzhou
Die overstap zullen we nooit meer vergeten. Het was lang wachten want om 9:15 waren we eral en om 13:15 vertrok het vliegtuig naar Guilin.
Het is een groot druk vliegveld, tijdens het wachten waren er al wat relletjes, wij hebben dit van een afstand waargenomen, konden natuurlijk niet volgen in dat rappe Chinees.
Na het inchecken gingen we richting de gate die op ons instapkaartje vemeld stond. Het was nog een uur wachten .
Het was er wederom erg druk, plotseling gooidde iemand iets op de grond , het bleek om een computer te gaan en werd nog eens aangemoedigd met een applaus.
Er ontstond een ware 'volksverhuizing' omdat iedereen naar een andere gate moest. We besloten maar eens gaan te vragen of we en hoelang we vertaging hadden. Bij de bali van China Southern was het echter ook een bende met kapot gegooide spullen.
De mannen gingen het elders proberen , toen Hans op een schermpje onze namen voorbij zag komen.
Wat blijkt, zat het hele vliegtuig op ons te wachten. Als een speer mochten wij door naar het vliegtuig en met enig tumult over een verdwenen instapkaart konden we vertrekken.
Het rare is dat we niet een keer in het engels zijn omgeroepen en de wijzigingen niet vermeld waren op een scherm.

Na een goede vlucht aangekomen in Guilin, een kleine stad, erg mooi, veel water, bomen en rijstvelden.
Na het eten een mooie boottocht over de Li river met onze gids Bing.
De oevers zijn romantisch verlicht net als de bruggen. Met wat mooie muziek is het een goed afsluiting van een vermoeiende dag.

Rest mij om Bert te feliciteren met zijn verjaardag , een fijne dag, en voor vader een fijne vakantie!!
Wat we vandaag gezien hebben is beschrevn doot An-Yi en Nady en morgen volgen de foto`s.

Groetjes Elly en de rest.

juf Tamara & Joris

Hoi Nady en Amei (en de rest van de groep),

Zo te zien hebben jullie het prima naar jullie zin! Wat leuk om al een paar foto's te zien. We hebben nog niet alles kunnen lezen, want de computers op de boot zijn helaas niet zo snel. We varen nu tussen de Dominicaanse Republiek en Bonaire. We hebben al ontzettend veel gezien en heel veel leuke dingen gedaan. We hebben elkaar straks waarschijnlijk heel veel te vertellen! Heb je al veel foto's gemaakt? Wij wel...misschien al wel een paar honderd!!

Heel veel plezier nog en groetjes aan iedereen.

Dikke kus,

juf Tamara & Joris

Dorine

Hallo allemaal en dan speciaal Ellie
Leuk om iets van jouw te horen. Klinkt goed allemaal. Zo maak je nog eens wat mee!
Ik heb een boek gelezen over adoptie en degene die het geschreven had, ook geadopteerd, zei hoe belangrijk het was om op zo'n jonge leeftijd opzoek te gaan naar je roots. Jullie doen het dus helemaal goed volgens haar. Moet je ook eens lezen, erg mooi. Ik wacht weer op jullie volgende bericht. Veel plezier en tot de volgende keer. Trouwens hier is het echt K... weer! Groetjes Dorine

Sjef en Riek.

fijn te lezen dat alles goed gaat, jullie hebben al heel wat gezien in die korte tijd, Groetjes van jullie oude buren.Sjef en Riek.

jeannette

kijk bijna elke dag en vind iedere keer weer erg leuk om te lezen wat jullie weer mee hebben gemaakt. Gelukkig was er in het weeshuis van Amei ook een hartelijke ontvangst, en wat fijn dat jullie ze zo blij hebben kunnen maken met de kado's!!!
Nou, morgen atelier dag, toch jammer dat je er niet bij bent elly, en als je terug bent moeten we eerst uren wandelen om alles bij te kunnen praten, van jou kant, maar ook die van mij ;) pfffff mannen!!!!!!
Ik heb de 5 km hardlopen gehaald, ga toch nog even door, net zo lang tot ik het leuk ga vinden hahaha.
Gisteren ons nieuw katje gekregen, heeeeeeel erg leuk, hij heeft al in de gordijnen gehangen, bloempot omgegooid, ruzie gemaakt met onze ouwe poes, dus komt helemaal goed.
ben benieuwd naar jullie volgende avontuur
liefs jeannette

Ellen Ros

Hai allemaal,

Zo, ook een chaos meegemaakt dus. Dat zal wel even gek geweest zijn, allemaal gillende, gooiende en schreeuwende mensen en je verstaat er niets van. Gelukkig dat jullie de vlucht nog wel gehaald hebben.
Hier is het nog steeds slecht weer. Jammer van de vakantieperiode, maar ja het is niet anders. We vermaken ons hier wel.
Groetjes
Marco Lincy en Ellen

Ps: Lincy zegt: An-yi, het is wel funny (die spierpijn, bedoelt ze) hihi.... Ze mist je hoor!

Ans en jo

He vakantiegangers. Fijn dat het allemaal zo goed verloopt ja op af en toe wat vertraging na maar dat mag de pret niet drukke. Fijn dat jullie ook een hartelijke ontvangst hadden bij kindertehuis van Amei en Nina en dat het geld allemaal zo goed is besteed.
Geniet nog maar even van het geweldige land en dan zijn wij straks heel benieuwd naar alle foto:s. Breng maar een beetje zon mee want hier is het maar frisjes.
Verder gaat hier alles goed . Vader leest elke keer weer de verhalen bij een van zijn kinderen.
Elly en Anke een fijne Moederdag.
Dikke Knuffel vanuit Heeswijk

Ted

Als jullie in dat duffe Nederland terug zijn hebben jullie nog 2 maanden nodig om alle verhalen te vertellen.
Leuk om te lezen dat kip eten in China wordt gedaan inclusief kop! Ik wist niet dat Wim zo moedg was om zo'n kop op te pakken. Flink hoor. Geniet nog van het laatste deel van jullie feestje en lieve groeten aan iedereen. Ted

Ericc & Bianca

Hallo allemaal,
Jullie hebben zo te zien een geweldige tijd daar in China. We hadden nog geen tijd gehad om alle verhalen te bekijken i.v.m. de voorbereiding voor onze eigen vakantie, maar nu zitten we lekker op Schiphol te wachten op onze vlucht naar Washington en toen dachten wij, he even checken hoe het jullie vergaat. Maar we zien wel dat jullie allemaal met volle teugen genieten. Ook leuke verhalen van de kids! Geweldig en we zijn erg blij dat het geld zo goed besteed is. Dit is veel leuker dan geven aan algemene goede doelen, omdat je nu ook kunt zien dat het goed terecht is gekomen. Perfect! Nou we hopen dat jullie nog een super week hebben (vet cool, om met An-Yi's woorden te spreken) en dat we op 13 juni alle verhalen te horen krijgen, inclusief wat fotos.
Tot snel, veel liefs
Eric & Bianca
P.S. Hebben jullie nog iets gehoord van het super slechte weer in het zuiden van China? Stond vanmorgen op teletekst.

Wilco, Debbie & Lars

Wat hebben jullie toch veel ervaring op mogen doen met veel mooie herhinneringen en emotionele momenten, dat zal jullie voor altijd bij blijven. Geniet nog van de laatste dagen in China.

Liefs Wilco, Debbie & Lars

Fam. van Grinsven

Wat een spektakel op het vliegveld, nou ja dan maar snel als VIP het vliegtuig in. Wij volgen de mooie reisverhalen en zijn erg benieuwd als jullie terug zijn. Geniet van de laatste dagen daar en van het mooie weer, wij vieren mei vakantie bij kachel en wachten op een koffertje zon.

Liefs ELLF

Luuk DAK

Hoi Anke & de rest van de groep.
Hoe gaat het met jullie, wij maken het best. We spieken nog op jullie site en zo te lezen lukt het wel aardig met de reis. Maak er nog een leuke tijd van en tot gauw weer. Liefs van alle collega's uit Voorburg.

frederieke

Dag alle China-avonturisten,
Ik kijk elke dag of er een berichtje is geschreven op jullie weblog. Ik vind het geweldig om te lezen wat jullie meemaken. Wat een avontuur en het is nog niet voorbij. Geniet er nog maar van.
groetjes Frederieke

Vincent, Jarno Kemps

HOi Amei en NAdy en de rest.

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo leuk hebben.
Ok vertraging is natuurlijk vervelend, maar dat zijn jullie daar volgens ons ook weer snel vergeten.
Wat goed dat jullie daar zoveel spullen hebben kunnen kopen voor de kinderen in de kindertehuizen daar.
Wat zal iedereen daar blij zijn.
We blijven jullie volgen en zijn benieuwd naar het volgende verhaal.
Veel plezier nog en tot binnenkort.
ps. NAdy wij hebben met voetballen verloren met 6-3.
Helaas. Maar woensdag gaan we het nog een keer proberen.

Groetjes Vincent en Jarno

Yoni bergmans

hee

hoe gaat het met jullie??
ik vind het echt super wat jullie al allemaal hebben gedaan, en ik ben heel erg benieuwd naar jullie volgende verhaal.
nog heel veel plezier en tot na de vakantie.

xxx yoni en de hele familie

Elly Buis

Hallo allemaal,
Wat byzonder die reis van jullie en het is niet saai. Die toestand op het vliegveld en toch wel een handicap dat julie niets van de taal begrijpen. Ook verrassend dat er niet in het Engels opgeroepen wordt. Wat een ervaringen. Wat zien jullie veel van dat grote, toch wel onbekende land. An-Yi en Nina voelen jullie je daar een klein beetje thuis? Ik heb een jaar geleden met onze jongste zoon een reis naar zijn geboorteland Colombia gemaakt en hij voelde zich daar direct thuis. Hij zou daar het liefste een lange periode willen gaan werken. Colombia heeft altijd al zijn grote interesse gahd. Qua taal ook veel makkelijker als dat Chinees van jullie. Geniet nog van de laatste dagen. Hart.gr. Elly Buis