chinaadventure.reismee.nl

Zhanjiang SWI

5 Mei, bevrijdingsdag

Amei:

Hallo iedereen,

Vandaag zijn we naar het kindertehuis geweest waar Nina en ik het eerste jaar zijn opgegroeid.
's Morgens gingen we daar naar toe en we hadden van te voren al wat dingen gekocht.(zoals snoepjes en koekjes)

Die gingen we daar uitdelen.
We gingen ook lunchen met 2 vrouwen uit het kindertehuis.
Daarna gingen we naar een Wall-mart, daar hadden we veel gekocht zoals:speelgoed, kleding voor baby's en schoolkinderen,schoenen,2 mini cd-spelers,waveboarden en stepjes.
Vantevoren hadden de verzorgers al wasmachines gekocht waar ze heel blij mee zijn.
Het was best warm en daarom gingen we na het winkelen lekker afkoelen in het zwembad in het hotel!
Al met al was het een hele bijzondere dag!

Groetjes Amei :)

Nina:

Het was vandaag erg leuk vandaag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
We zijn vandaag naar ons kindertehuis geweest.
Erg leuk we waren naar de baby's geweest de schoolkinderen en de ouderen.
We hebben allemaal kleren gekocht en speelgoed enz.
We hebben ook een kadootje gekregen een keting van een echte parel gemaakt!!!!!!!!!!!!!
En een armbandje van ook parels (echt).

Ik heb ook in het grote boek geschreven van het kindertehuis dus niet van sinterklaas!!!!!!
Dat is een boek waar je in schrijft als je later als je dan terug komt dan kan je daar in schrijven als herinering.
Het was grappig want het meisje dat voor mij had geschreven heten ook Meixiang en kwam ook uit Nederland en was een paar dagen eerder als ik toevalig!!!!!!
Daarna gingen we naar ons hotel en gingen we zwemmen.
Kortom het was een hele leuke en fijne dag!!!!

Wim:
Hallo trouwe lezers,
Vandaag de dag van Amei en Nina.
Weer op tijd uit bed en om 8:30 worden we opgehaald door Yorkee en chaufeur.
Onderweg blijkt er iets kapot aan de bus waardoor hij nog maar heel langzaam kan rijden.
We gaan ermee langs een garage,en nog een en nog een... uiteindelijk wordt het binnen tien minuten gerepareerd.
De zes mannen van de garage hebben echter wel een lichaamstaal van 'hier hebben we echt geen zin in'.
Derhalve iets later in de winkel voor het kopen van lekkers voor baby's en kinderen.
Onze gids heeft even afgestemd wat ze graag willen dat we meenemen en dat doen we dus braaf.
Tijdens de koopstop voor de wachtenden wel weer even leuk om rond te kijken heel dicht in de buurt van het kindertehuis.
Ik ga zelf even naar een openbaar toilet. Dat ziet er zo ranzig uit dat ik denk dat ik op 30 Cm afstand nog iets ernstigs op kan lopen.
Gelukkig ben ik een jongetje en hoef ik niets aan te raken. Als ik klaar ben wordt ik met een heel vriendelijke glimlach gedag gezegd door een vrouw van ongeveer 100 met veel rimpels.
Dan film ik nog wat ik de buurt van de bus. Ook Hans doet dat en hij ziet in een steegje een stel iets aan de man brengen.
Het blijken levende vissen, aaltjes en padden te zijn. De padden worden blijkbaar terplekke ontdaan van ingewanden etc. want er ligt een bak vol van... bahhhh, echt goor.
De weg die de bus aflegt naar het tehuis is overigens exact dezelfde als in 2001. Dat weet ik zo precies omdat ik toen ook de hele weg uit het busraam heb gefilmd, evenals nu. Alles lijkt nog veel op toen, leuk.
Dan komen de meiden terug en kunnen we het laatste stukje gaan rijden (blijkt zo'n 100 meter).
Het hek gaat open en we rijden de binnenplaats op.

We zijn natuurlijk niet precies op tijd en er staat dan ook niemand buiten. Na een gil van onze gids worden we opgehaald door

twee Engels sprekende medewerksters. Even met de lift naar boven en op de eerste etage is de ontvangstruimte.
Het staat vol met prachtige bloemen en de huidige directeur komt al gauw binnen om ons allemaal de hand te schudden. Men heeft hier in de loop der tijd wel wat meer bijdragen gehad, dat is te zien. Amei wordt door twee dames herkend.

Nadat de dames hun boodschap in 'het grote boek' hadden geschreven (zie boven) kregen we best veel van het tehuis te zien.
Daarna naar de 2 wasmachines voor de luiers die men o.m. van onze donaties hadden aangeschaft. De vorige waren geheel versleten.

Vervolgens kregen de kinderen een bijzondere herinnering: een halsband met parelmoer viooltje en een parel armbandje uit Zhanjiang, heel mooi en echt iets om te koesteren.
In het zelfde tasje waar...Pearls op staat zit ook nog een boek en een DVD over Zhanjiang, ze zijn er erg blij mee.
Voor de lunch eerst naar een whole-salemarket een soort beverwijk maar dan 20 keer zo groot en ik denk niet dat ik overdrijf. De oppervlakte en het aantal winkeltjes is groot maar ook de opgestapelde hoeveelheid producten en de keuze is ongelooflijk groot. Daar werd dan kleding aangeschaft. De dames hebben de dag ervoor al uren voorwerk verricht.

Gelukkig want het is er net zo benauwend als de silk market in Beijing.

Toen was het tijd voor de lunch met de twee dames uit het kindertehuis. We gingen naar een restaurant waar een keuze gemaakt kon worden uit minstens 100 gerechten die vers op een rij stonden, geen gemakkelijke opgave (alhoewel sommige gerechten niet moeilijk waren om af te wijzen...hersenen, vissen koppen etc.).

Na de lunch naar het warenhuis. 2 stereo's voor in 2 ruimten gekocht (voor engelse les en dansen) en dan schoenen, veel schoenen (sandalen). Dekens, handdoeken, slipjes, steeds rekent men uit wat er nog over moet zijn want men wil het goed besteden en zeker geen cent over budget gaan. Petje af voor de dames want ze zijn echt goed bezig.
Toen ze dachten klaar te zijn hebben wij ze nog een leeg winkelwagentje aangeboden en gezegd: 'vult u dit nog maar met speelgoed'.

Ze gingen met een bus vol terug naar het kindertehuis en zij zowel als wij hadden er een heel goed gevoel over.
Sponsors: ook hier is het geld weer helemaal goed terecht gekomen dus ook namens de kinderen en staf van Zhanjiang SWI heel hartelijk bedankt!

Zoals de meiden al schrijven waren we allemaal wel aan een duik toe en dat hebben we dan ook gedaan.

Namen iedereen de hartelijke groeten en tot gauw,
de Heuvel gang van de rode draak...

maaike

He de Heuvel gang van de grote draak...

Dames kunnen "het"ook doen hoor zonder de toilet aan te raken.... vraagt wel wat van de bovenbeenspieren...wouw alweer een mooi verhaal met fotos....wat een avontuur ook voor Nina (wat wordt ze groot..) en Amei. Wij blijven volgen. Groetjes aan allen maaike

Ellen

Heey allemaal, Echt heerlijk om al jullie avonturen te lezen! Het is nu al een reis om noooooit meer te vergeten. En Nady en Amei, wij moeten bij de volgende oppas-avond maar eens heeeeel flink kletsen en foto's kijken!!

kusjes de oppas

Elly van Grinsven

Super Amei en Nina dat ook jullie een leuke dag hebben gehad bij het kindertehuis. Dat ze jou nog herkennen Amei na al die jaren.
We wensen jullie nog veel plezier en wij lezen wéér mee.

Groetjes Leo, Laurie, Fleur en Elly

jettie

Hoi allemaal
Wat hebben de dames veel gewinkeld !!echt super als je ziet wat je kan betekenen voor het kindertehuis.

En fijn om te lezen dat Amei en Nina een fijne dag en een mooie herinnnering hebben gekregen.

Ik wens jullie nog veel reis plezier.

Groetjes Jettie

Ellen Ros

Het was weer een bijzonder verhaal om te lezen en met prachtige foto's. Wat lief dat jullie zo zijn ontvangen, Amei en Nina. En natuurlijk ook de anderen. De cadeau's die jullie hebben gegeven, wat zullen ze daar een plezier van hebben in het tehuis. We wensen jullie nog heel veel plezier op de rest van julle reis.
Veel liefs
Marco, Lincy en Ellen

Simone (sportvriendin)

Geweldig om op deze manier met jullie mee te genieten van deze betoverende reis.Ik wens jullie nog heel veel plezier. En Ank we missen je bij het sporten.
gr,Simone

claire

heey , wat lief zeg , zoveel spullen en kleding voor hun kopen , 3 karren !! echt heel lief !
nog veel plezier en ik hoop dat je veel meemaakt ( leuke dingen )
groetjes Claire

iris

Wat een leuke terugkomst voor Amei en Nina. Moet een goed gevoel zijn zoveel nuttigs en leuks achter te laten.
Ja en winkelen vinden alle vrouwen waar dan ook leuk om te doen.
Goede reis samen

Lincy ros

wat was dat weer een mooi verhaal en wat een mooie foto`s. ook hier waren jullie zo gastvrij behandelt. mog veel plezier op jullie reis

groetjes lincy

Fam van Helvoort

Weer zo'n mooi verhaal...
Het klinkt echt als een geweldig prachtige reis!!!
Geniet!
Groetjes Kees, Marjanne en Floor

Elly Buis

Wat een verhaal van jullie. Ieder heeft zo zijn eigen bijdrage. Wat mooi dat jullie zo veel goeds kunnen betekenen voor zo veel mensen.De wasmachines, het speelgoed. Een paar dagen geleden o.a. de rostoelen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Jullie maken met elkaar een onvergetelijke reis. Koester het en geniet weer van de volgende dagen. Ik kijk weer uit naar het volgende verslag. Elly Buis

Ted

Hallo allemaal,

Ik heb weer met veel interesse de verhalen gelezen. Ik denk toch dat jullie allemaal blij zijn dat het "verplichte" deel achter de rug is. Goed om te lezen dat het allemaal naar wens is verlopen en dat jullie er ook zulk goed werk hebben verricht. Nu nog alleen maar leuke dingen met elkaar gaan ondernemen en met veel minder gewicht verder reizen.
Geniet nog met volle teugen van het laatste hoofdstuk uit het grote reizenboek. Als je langszaam leest duurt het nog heel lang.
Lieve groet aan iedereen van Ted

iris

hoi allemaal Nady had een paar dagen geleden gevraagd hoe het met nora was dat weet ik niet maar met de poes is het wel heel goed! En ook is het goed met de vissen en ook met de kippen de kippen hebben vandaag 5mei 2 eieren gelegd en daarna nog 6 en een 1 ei lag ernaast dus die heb ik opgepakt en toen zat er nog een tebroeden dus ik zal kijken hoeveel ze en nu hebben gelegd

P.S. ik denk dat het heel veel eieren zijn .
en nog heel veel pelzzzzzzzzzzzzzzzzzzzier

julie nichtje Iris

(juf) Yvette

Lieve Nina (Ninanee, zoals meester Otto zou zeggen),

Fijn dat het bij jou ook een fijne dag is geworden!!!
Je gaat er hopelijk in de klas iets moois over vertellen.

Lieve An-Yi,

Volgens mij ben je erg aan het genieten, de verhalen die je schrijft 'klinken' zo enthousiast!
Veel plezier nog de komende week!

Ha die Wim,

Mooi zoals je ook dit verslag weer hebt geschreven.
Ik was graag meegegaan, maar het voelt af en toe net alsof ik er ook echt bij ben.
Veel plezier nog met je 3 meiden.

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai lieviepievie Ank,

Jeetje, ik heb toch een gigantisch sms-tegoed nu je weg bent......... daarom dan maar via deze weg, want ik moet mijn verhaal toch kwijt.
Leuk die foto's steeds bij de verslagen en je bent nog niks veranderd in die lange tijd!!!!!!!!!!!!!!! Ja, zoals Simone ook al schreef, we missen je echt, MAAR, helaas voor jou natuurlijk, volgende week sta je weer lekker naast ons mee te hupsen. Lynn was leuk gisteren. Mijn schoenen waren trouwens 'gestolen', dus nieuwe gekocht.........................nee zeg, bracht iemand ze gisteren terug, want ze had per ongeluk de verkeerde uit de kleedkamer meegenomen, hahahahaha, echt weer iets voor mij.
Maak er nog een mooie week van en ik lees weer graag hoe de komende dagen zijn geweest!!!

Dikke kus voor jullie allemaal!!!!!!!!!!!!!!!

Lies van Berkel

De reis is nu al bijzonder goed geslaagd, op allebei de zorgplekjes gastvrij ontvangen met veel herkenningsmomenten dat moet de mama's en papa'ook goed doen. Het blijft spannend om de regie niet in handen te hebben op de toch zo'n belangrijke momenten voor die 4 meiden. Gelukkig is die spanning ervan af. Daarnaast hebben jullie op beide plekjes het geld geweldig besteed, ze zullen zowiezo nog vaak aan jullie denken. Geniet van het vervolg van de reis veel groetjes en Elly een dikke knuffel van Lies

Wilco,Debbie & Lars

De reis die jullie nu al hebben gemaakt is al zeer geslaagd, vooral de bezoekjes aan de kindertehuizen zullen denk ik altijd in jullie gedachten zijn. Het geld wat jullie hebben besteed voor de kindertehuizen is geweldig besteed en ze zullen jullie daar eeuwig dankbaar voor zijn.
Wiij wensen jullie nog een hele fijne vakantie toe met mooie ervaringen.

Liefs Wilco, Debbie & Lars

eva van alphen

leuke verhalen en foto,s.
Jullie hadden leuke dingen voor de kinderen.
Maak er nog een leuke vakantie van.

groetjes Eva van alphen

Hans en Marita

Leuke foto's en fijn dat jullie zó warm ontvangen zijn!
Onze koffers staan nu ook gepakt, dus kunnen we de rest van jullie reis niet meer volgen....
Dit horen we graag bij thuiskomst.
Héél véél plezier nog met zijn allen en geniet ervan!
Liefs, Hans en Marita

Kathie Hikade

I have a daughter from Zhanjinag. Is there a chance I can read your blog in English??

Yara veelenturf

Leuk Nina en Anyi dat jullie in China zijn en in het kindertehuis geweest zijn en ga zo veder met met die leuke verhaaltjes hoe het in China is .

Groetjes Yara

yoni bergmans

wat leuk dat jullie zoveel voor die kinderen doen dat is echt super.

xxx yoni en de hele familie

marita

hai ank en familie wat leuk allemaal wat jullie beleven daar ben er wel een beetje jaloers op hebben ze daar ook die lekkere cake wij hebben vanochtend gesport en simone had een taart gebakken omdat ze jarig is geweest we hebben nog steeds onze nieuwe vriendin aan ons kont hangen aintoinette ze had vanochtend een goed gesprek met yvet die had het enorm naar haar zin. nou ik wens jullie nog heel veel plezier en ank tot volgende week op de fitnes