chinaadventure.reismee.nl

Shamian Island en naar Zhanjiang

Anke:
Hoi allemaal,
we schrijven weer verder van Guangzhou.
3 Mei
Toen we om 14:00 uur aankwamen stond onze gids Raymond al klaar.
Hij loodste ons door de drukke aankomsthal en keek wat bedenkelijk naar onze 10 koffers.
Past dat wel in ons busje? Met veel geduw en getrek konden alle koffers mee en wij ook gelukkig.
Het voelde hier nog warmer als in Handan, dus straks even uitrusten met een biertje.
Dat hadden we wel verdiend. Nadat dat we nog even door demonstrerende jongelui, die op straat zaten en wilde blijven zitten werden opgehouden, kwamen wij moe aan in het Victory Hotel. Heerlijk weer zo'n lekker hotel. We zagen wel dat eigelijk het hele Shamian eiland op de schop was, bijna alle gebouwen staan in de steigers, de straten opgebroken en helaas een heleboel winkeltjes dicht.

Dit hele eiland krijgt een opknapbeurt vanweg de Guangzhou 2010 Asian Games in November. We vroegen ons gelijk af of we morgen wel de gewenste souvenirs zouden kunnen kopen.
De volgende dag (Maandag) hebben we rustig gewinkeld, er waren genoeg winkeltjes open voor onze inkopen en we leren steeds beter af te dingen.
Onze koffers worden steeds zwaarder. Uiteindelijk ploffen we om 15:00 uur even in het Shamian Park neer voor ons biertje en gaan dan snel naar ons hotel want de kinderen willen even lekker zwemmen. Op het dak van ons hotel hebben we prachtige foto's gemaakt en heerlijk een paar uurtjes gerelaxed.
Om 18:30 uur kwam Raymond ons halen voor de Pearl River Cruise. 1,5 uur varen tussen een zee van licht met als hoogtepunt de verlichte Pearl River Bridge (zie foto).

Wat een prachtige afsluiting van deze twee rustige dagen.

4 mei
Vandaag naar de geboortestad van onze Nina en Amei.
We moeten er vroeg uit (5:30) want de bus komt ons om 7:15 ophalen, ons vliegtuig vertrekt om 9:50 naar Zhanjiang.
Want zullen we hier voor prachtigs meemaken. Rond 11:00 uur ontmoetten we Yorkee onze vrouwelijke gids hier.
Als we het hotel binnenkomen lopen we over een zigzag brug over de karpervijver naar de receptie. Alles, ook de kamers zijn hier enorm. s middags buiten gezwommen op de 5e etage, lekker warm en vooral bewolkt.
Nou, morgen een spannende dag en dan schrijven we weer.

Anke van de Heuvelgroup.

Nady:
Heey,
Hoe gaat het met jullie??
Met mij gaat het goed hoor!

Maandag 3 Mei:
We hadden geshopt, alleen het was heel heet!!! (31 graden)
'S avonds gingen we met een boot een stuk varen op de Pearl River.
Want alles was heel mooi verlicht!
We zagen ook de Pearl River Bridge was ook helemaal met lichtjes.

Echt heel mooi. We hadden 's avonds alle koffers al gepakt want we gingen naar Zhangijang.

Dinsdag 4 Mei:
We moesten al om 06:00 's morgens op!!! :-(
We moesten ong. klein 1 uurtje vliegen. (9:50 - 10:50)
We waren goed geland, maar ik had deze x wel last van mijn oren! :-(
Nieuwe gids Yorkey had ons op gehaald en naar het hotel gebracht. (5 sterren)
Het zal er heel mooi uit!!!!!

Morgen gaan wij naar het kinder tehuis waar Amei en Nina vandaan komen.

groetjes Nady en tot de volgende x :-)

Nina:

Hoi mensen........................................... (03-05-2010)
We zijn gaan winkelen in Guanzhuo(Gwandjo).
Daarna zijn we een bootocht gaan maken in de avond er waren overal lichten en
gebouwen met overal bewegende dingen heeeeeeeeeel mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(04-05-2010)
Vandaag zijn we aan gekomen in Zhangjang.
In mijn en Amei geboorten plaats.
We zitten hier in een 5 sterren hotel.
morgen gaan we naar ons kindertehuis (van mij en Amei).

An-Yi:

HEY MENZEN !!!!!!!!!! 4- mei-2010

Ik ga nog wat vertellen over gister.
Gister hadden we een dag ter vrije besteding, dus
we hadden souvenirs gekocht, gekeken in winkels. We waren
ook naar een mooi park geweest, er hing een boom, een groote
met een breede boomstam en daar hingen rode lampionnen
aan. Toen we terug kwamen in ons 4-sterren hotel (victory hotel)
gingen we even rusten, want het was een heel warme dag. In
de avond om ongeveer 7 uur gingen we met een rivercruisseschip over
de river rondom Guanzhou. (want Guanzhou is een soort eiland).
Het was echt heel mooi, want in de avond was de stad helemaal verligt.
Daarna gingen we weer naar ons hotel.

De volgende dag moesten we vroeg opstaan want we gingen met het
vliegtuig naar Zanghjang. Dat was een uurtje vliegen. Toen we aankwamen
ontmoetten we onze gids. We gingen naar het 5-sterren hotel (crowneplaza).
Daar gingen we even rusten.(Vandaag had ik weer westers gegeten en niet chinees.)

An-Yi

fam Kemps

Hoi vacantiegangers

Wat ziet het er toch allemaal leuk uit, en jullie verhalen zijn erg leuk om te lezen.
Net of we er een beetje bij zijn.
We wensen nina en amei veel plezier in hun geboorteplaats, en we lezen wel hoe het was.

Groetjes van vincent, jarno, menno en de rest.

mjgoedmakers@tiscali.nl

Hoi allemaal,
wij kunnen bijna niet wachten tot jullie bij het kindertehuis aankomen van jullie dochters.
Knip vooral veel foto's a.u.b.
Lieve Nina en Amei, nu zijn jullie aan de beurt, vreselijk spannend. Zijn jullie nieuwsgierig? Wij zeker.
We blijven jullie volgen en zeker nu jullie komen in de plaats waar ook onze Mei-Gu vanaf komt.

Heel veel liefs voor jullie allemaal.

Groetjes, Marlou, Marcel, Mei-Gu en Julia

maaike en Sa Xi

Halloa allemaal,

wat een mooie fotos weer en wat spannend om nu ook naar het kindertehuis van de andere twee dames te gaan. Als dat net zon ontvangst wordt als een paar dagen terug..... we zijn benieuwd . groet en liefs pieter,maaike en saxi

Lincy en Ellen

Voor een rustige periode hebben jullie toch aardig nog wat ' moeten' doen. Lekker in een 5-sterren hotel, wat een genot lijkt ons dat. En dat weer! Dat hebben wij niet. Met zulk weer verdien je zeker wel een koud biertje!
Die foto van de verlichte brug is prachtig, dat zal in het echt wel erg mooi geweest zijn.
We zijn benieuwd hoe het tehuis van Nina en Amei jullie gaan ontvangen. We hopen dat dit leuk wordt, vooral voor Nina en Amei.
Lieve groeten en dikke kussen vanuit Voorburg
Marco, Lincy en Ellen

Hein Bea Harry en Liejanne Korsten

Fijn dat jullie het zo geweldig naar jullie zin hebben. Elke keer weer een nieuw avontuur. Mooi weer, dat kunnen wij hier niet zeggen. Geniet er maar van en nog veel plezierige dagen gewenst. Heel veel groeten uit Schijndel van ons allemaal.

Janneke Voet

Hallo allemaal!

Wat een belevenis. Door de foto's krijg ik er meteen een mooi beeld bij. Veel plezier morgen..

Enjoy!

Carli en Jeanette

Hallo allemaal in dat verre China,
Wij volgen jullie mooie reis op de voet, het is voor jullie en voor de meisjes een grote belevenis en een reis om van te dromen.
Groetjes en nog heel veel moois toegewenst,
Carli en Jeanette

Wil en Ans v Nieuwburg

Hallo Allemaal
Wat geweldig om jullie verhaal hier te lezen, het ziet er allemaal prachtig uit. Geniet nog van de tijd dat je daar bent en van deze grote belevenis.
Groetjes van Wil en Ans vanuit Gemonde

Wilco, Debbie & Lars

Jullie hebben weer van alles mee gemaakt zo dat wij kunnen lezen. Het zal voor jullie morgen een emotionele dag zijn , maar zeker een mooie ervaring. Wij lezen wel weer hoe jullie het hebben ervaren.

Liefs Wilco, Debbie & Lars

yoni bergmans

hee

jullie hebben al heeel veeel meegemaakt en wij kunnen het allemaal volgen dat is super.

xxx yoni en de hele familie ( eric, franka, yoni, zoë, opa leo, oma jo.)

Jan Schellings

we are following your trip here in Canada. It is a wonderful trip. Aunt Nellie has seen some of it too. I hope the rest of your trip goes well. Jan