chinaadventure.reismee.nl

Treinreis en kindertehuis Handan

Donderdag 29 april
om 5:15 uur al opgestaan en met al onze bagage richting station.
Eindelijk zitten we dan om 8:00 uur in de trein naar Handan.
We hebben gelukkig gereserveerde plaatsen.
het landschap onderweg is vlak, vele oude gebouwen afgewisseld met veel in aanbouw zijnde nieuwe flats.
Ze bouwen hier erg veel. We begrijpen nu we er zelf zijn geweest dat de mensen die in hutongs wonen er willen blijven en niet willen verhuizen naar grouwe betonnen flats, ver van het centrum.
Na 5,5 uur staat onze gids Tracy ons bij het station op te wachten.
Ook dan pas zien we hoeveel honderden Chinezen eruit stappen die met z'n allen naar de uitgang willen, dit verloopt echter minder chaotisch dan je zou verwachten.
Bij aankomst in ons hotel zijn de meiden meteen enthousiast over de luxe, wij missen meteen de sfeer van het guesthouse in Beijing.
De kamers zijn echter confortabel. Tracy blijkt een geweldige gids te zijn, zij gaat samen met de mannen, An-Yi en Nady inkopen doen voor het kindertehuis.
Tracy vertelde ons dat ze graag een grote TV en een rolstoel wilden.
Uit eindelijk kopen we 4 rolstoelen en een grote LCD TV. s avonds eten we in het hotel, wat beduidend minder gezellig en lekker is dan de dagen ervoor.

Vrijdag 30 april, lang leve de Koninging!
Vandaag worden we om 10:00 uur opgehaald om naar het kindertehuis te gaan.
Toch best gespannen gaan we er naar toe.
De spanning valt meteen van ons af als we de binnenplaats op komen rijden.
Er hangt een spandoek boven de deur met de tekst:
'Welcome for our children Han Fu Yuan(Nady), Han Fu Qian(An-Yi) Home'

We worden meteen begroet door de directeur Mr Li en door afdelingshoofd Mr Cheng die we meteen herkennen als de man bij het ophalen van de kinderen 12 jaar geleden. Ongeveer 15 kinderen en een aantal verzorgsters staan ons op de versierde speelplaats op te wachten.
We hebben ballen, stuiterballen, ballonnen en allerlei lekkers (op advies van Tracy) meegenomen.
Dit geeft meteen een goed gevoel en contact met de kinderen.
Onze kinderen en wij delen het uit en de kinderen daar zijn er heel blij mee.
Ook zien we vier kinderen in de rolstoelen die ze gisteren avond meteen hebben bezorgt en kennelijk zelf meteen al in elkaar hebben gezet.
Dit alles is wel even 'slikken' maar het voelt ontzettend goed.
De TV hebben ze zelfs al opgehangen in een ruimte waar ook de kinderen met rolstoellen makkelijk kunnen komen.
We mogen een kijkje nemen in de slaapzaal van de oudere kinderen en bij de baby's.
Ook zijn er eleke baby's in een aangrenzend verblijf die in een loop-zit stoeltje zitten.
Alle baby's (50) worden blij gemaakt met de meegebrachte knuffels.
De meeste kinderen hebben een handicap, ze maken echter allemaal contact; voor ons een teken dat ze goed verzorgt worden.
Dat de verzorgenden aandacht voor de kinderen hebben blijkt ook uit het feit dat ze An-Yi en Nady nog zo goed kunnen herinneren en het erg fijn vinden om ze terug te zien. We krijgen ook nog informatie over het kindertehuis zelf en weer een bevestiging dat we zo welkom zijn voor nu en of voor de toekomst.
Ook krijgen An-Yi en nady een kado aangeboden. Een fotoboekje van onze kinderen wordt dankbaar in ontvangst genomen.
Dit geldt ook voor het foto boekje van Linouk dat we hadden meegekregen (Linouk werd tegelijkertijd geadopteerd uit dit tehuis).
Daarna gaan An-YI, Nady, de moeders, twee verzorgsters en Tracy winkelen.

We kopen nog kleding, speelgoed en 35 paar schoenen. Omdat het om een donatie gaat voor een kindertehuis krijgen we van het warenhuis een flinke korting.
Nogmaals worden we hartelijk bedankt en met een innige omhelzing nemen we afscheid van de verzorgsters.
Al deze spullen worden meteen bij het kindertehuis afgeleverd.
We hebben het kindertehuis uitgelegd hoe het geld bijeen is gebracht. Men was zeer onder de indruk.
Sponsors: namens alle kinderen en staf van Handan SWI heel hartelijk bedankt!

Jeanny p

hallo allemaal.
wat een verhaal, erg indrukwekkend.
toen ik het aan het lezen was, was het net of je erbij bent,
en alles zo beleefd als jullie het beleven.
en wat een ontvangst hebben jullie daar gekregen.
deze dag zullen jullie nooit meer vergeten.
geniet er maar lekker van, en ook de volgende dagen
die nog komen.
groetjes Wim en Jeanny

Hilde de Boer

Vanuit een druilerig Den Bosch geniet ik van jullie verslag wat een hartelijk en emotionele ontvangst! Voor jullie een dag met een gouden randje maar met name voor de kinderen die jullie al die mooie spullen hebben geschonken. Heel veel succes verder met jullie reis. Liefs Hilde de Boer

iris

Hallo Elly en de rest

Wat een emotioneel gebeuren, maar wat een warme ontvangst dit moet voor de meisjes toch enorm zijn. Fijn dat jullie zoveel goeds hebben kunnen brengen naar de beginplek van die meiden. Leuk dat ze Nady en An-Yi nog kennen en daar nog over konden vertellen.

Marina van der Heijden

Hoi allemaal,
wat hebben jullie dit gebeuren goed kunnen beschrijven...tis echt geweldig om te lezen hoe de ontvangst, de kado's en mensen op jullie reageren.
(slikslik)
Zeker voor Nady en An-Yi zal het emotioneel zijn net als voor jullie als ouders van deze 2 prachtige meiden.
Heel veel plezier maar weer en we kijken uit naar jullie verslagen!!!!
Groetjes uit een nat, koud en koninginnenachtig Wijbosch..

Marlene

Lieve allemaal,
Inderdaad met een brok in mijn keel lees ik jullie bijzondere verhaal. Wat een mooi ontvangst en wat een speciale dag, iets wat je altijd zal blijven onthouden!
Geniet ervan en op naar nog meer mooie dagen!
Groeten van Marlene
(momenteel toch zonnig in Voorburg / tot 14 uur af en aan regen gehad).

anja van den Oetelaar

hallo allemaal

Onvoorstelbaar , hoe goed jullie het daar maken . Het is echt genieten van de dagelijkse verslagen en vooral de laatste dagen zijn prachtig (!)beschreven. Ik kijk elke dag wel 10 keer ofdat er niet weer een mooi verhaal op de mail staat!
Geniet verder met volle teugen , de tijd vliegt!
Heeeel veel lieve groetjes Anja

Fam Kemps (Vincent Jarno)

Hoi Allemaal
Wat goed om te lezen dat jullie daar zo welkom zijn.
En ook fijn dat jullie zoveel goede dingen voor het kindertehuis hebben kunnen aanschaffen.
Het verhaal is erg duidelijk beschreven, en de foto's zijn erg mooi.
Het zal voor de kinderen ook wel leuk zijn om zo ontvangen te worden, en zelfs nog herkend te worden.
We wensen jullie nog een fijne reis, en zullen jullie blijven volgen.

Groetjes uit het wijbosch.

mjgoedmakers@tiscali.nl

Hoi allemaal,
Wat worden de geschenken in dankbaarheid ontvangen. Geweldig om jullie verhaal te lezen.
Wonderbaarlijk dat ze jullie kinderen , na al die jaren, nog zo goed herkennen. Heel emotioneel als ik het verslag lees. We kijken al uit naar het vervolg en natuurlijk zijn we benieuwd hoe het verder gaat als jullie richting kindertehuis van de jongste kinderen gaan.

Verder wensen wij jullie nog een fijne verdere reis en vele groetjes en veel liefs van Marlou, Marcel, Mei-Gu en Julia.

Ellen Ros

Hai allemaal,
Af en toe even moeten slikken, hoor, bij dit verhaal over het bezoek aan het kindertehuis. En die prachtige spandoek! Wat emotioneel en fantastisch dat jullie daar zo welkom zijn. Het zal voor jullie allemaal indrukwekkend zijn geweest. Wat een prachtige Koninginnedag voor jullie!
Ben benieuwd naar de rest van jullie reis.
Veel liefs
Marco, Lincy en Ellen

Will & Pia

Wat zal het een spannende dag zijn geweest, met veel emoties. Jullie hebben het uitgebreid omschreven en daarmee maken jullie het voor ons ook 'net alsof we er een beetje bij kunnen zijn'. Erg indrukwekkend en wat fantastisch dat jullie zoveel hebben kunnen betekenen met spullen voor het kindertehuis.
Geniet verder en wel van elke minuut.
Heel veel lieve groeten van Will & Pia

Lincy

hoi allemaal

.............. wat een mooi verhaal en dat spandoek zo aardig, het was vast een mooie dag voor An-yi en Nady. en die foto`s zijn ook zo mooi.

groetjes Lincy

hoi An-yi

en hoe was het in Handan?? ik ben erg benieuwd

doei

corrie van der zijden

Hallo allemaal
Wat een prachtig verhaal om te lezen. Op deze manier beleven wij ook een beetje jullie avonturen. Het is wel heel bijzonder voor
An-Yi en Nadie om daar terug te komen waar zij beiden vandaan zijn gekomen 12 jaar geleden, echt onvergetelijk. Mooi dat jullie zoveel hebben kunnen betekenen voor al die kinderen daar. Nu gaan jullie op naar het tehuis van Nina of staat dit nog niet op het programma van volgende week. Ik ben vol verwachting naar het nieuwe verslag van weer een dag China avonturen. Echt leuk om er zo bij betrokken te zijn. Heel veel groeten aan allemaal daar en blijf vooral genieten voordat je het weet zijn jullie weer thuis. Corrie van der Zijden.

Yvette

Jeetje, wat een mooi verslag! Volgens mij een enorme ervaring en het geeft vast ook een stukje rust na zo'n fijne dag. Mooi om te lezen!!!!!

Veel plezier weer.

xxx

Brigitte en Barbara

Geweldig : 4 rolstoelen, t.v., kleding, speelgoed en maar liefst 35 paar schoenen, en zo'n warm ontvangst.
Ik krijg tranen in mijn ogen als ik het lees.
Ik hoop dat alle volgende dagen net zo geweldig zijn.

Hallo!
Ik vind het GEWELDIG! En dat jullie ZOVEEL kunnen kopen ik vind het fantastisch dat jullie de kinderen zo blij hebben gemaakt! En dat Nady haar eige thuis weer gezien. En ik MIS jullie vreselijk.
Groetjes uit Wijbosch.

Rianne Goudsmits

Wat super dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Fijn ook dat jullie je zo welkom voelden en dat jullie zoveel hebben kunnen geven voor het tehuis. Geniet er maar van! Groetjes

Lies van Berkel

Wat een geweldige belevenis voor jullie allemaal. En wat fijn die herkenning in verzorgers, een indrukwekkende belevenis waar jullie vast nog heel vaak aan terug zullen denken. Het geld is geweldig goed terechtgekomen je hebt ieder geval behoorlijk wat kunnen kopen. Een berg aan emoties voor jullie.Veel liefs en een dikke knuffel.

Wilco, Debbie & Lars

Wat een geweldige ervaring voor jullie met veel emoties. Door jullie uitgebreide omschrijving lijkt het voor ons dat wij er een beetje bij kunnen zijn. Erg indrukwekkend zijn, maar uit jullie verhaal zijn de kinderen en medewerkers van het kindertehuis jullie heel erg dankbaar voor wat jullie voor hun hebben gedaan. Geniet van elk moment.

Liefs Wilco, Debbie & Lars

Albert, Mieke, Aron en Rico

Een geweldige dag voor jullie en vooral voor Nady en An Yi, een dag vol emotie, herkenning, dankbaarheid maar vooral een dag die voor altijd in jullie geheugen gegrift staat. Heel herkenbaar !!
Geniet nog van de dagen die komen gaan en wij volgen jullie op de voet !
Vele groetjes van ons 4-tjes

Franka & Yoni

WOW!!! wij vinden het super dat jullie die kinderen hebben blij gemaakt. wij vinden het ook een héééélll mooi verslag (kippenvel). de medewerkers zullen wel heel blij zijn wat jullie voor hun hebben gedaan TOPPIE!! nog een hele fijne vakantie toegewenst.

groeten uit weppus

christel

wat een prachtig verhaal, en zoveeeel anders als 12 jaar geleden toen we met spanning zaten te wachten op de terugkeer van wim,hans en siepko.

Dit zal jullie me meiden enorm goed doen

gr christel

jeannette

wow
het is al emotioneel om te lezen, laat staan voor jullie als je er midden in staat. Wel heeeel erg fijn dat jullie zo ontvangen zijn en dat de giften zo goed van pas komen. het afscheid zal wel heftig geweest zijn.
in elk geval nog heel veel plezier voor de komende weken, geniet ervan, maak veel foto's ;) ben erg benieuwd
liefs jeannette

Rachel van Roosmalen

bedankt voor het leuke berichtje!
het verhaal was erg mooi om te lezen!
mooi dat ze nady en An-Yi zo leuk opvingen.
en wat hebben jullie veel leuke dingen
voor die kinderen gekocht!
nog heel veel plezier daar!

groetjes Rachel!
& de rest.

Xanna, Maura, Tjibbo en Ria

Lieve mensen, we genieten van ieder verhaal. Maar het verhaal van het kindertehuis bezorgt toch wel kippevel. Wat is dat gaaf om met je kinderen daar terug te mogen keren. Ik hoop dat jullie nog veel mooie avonturen beleven! lieve groeten, X, M, T & R.

Hans en Marita

Hans & Elly, Nady & Amei en fam vd Hoek,

China, "de grote reis" van jullie dromen,
jullie zijn nu op de helft van de trip gekomen.
Geniet met volle teugen,
zodat jullie dit nog héél lang kunnen heugen.
Die rijkdom met ervaringen, wordt jullie nooit ontnomen........

Liefs van Hans en Marita

Paul en Ingrid

Hallo allemaal,

Wat een mooi verhaal zeg! De ene bijzondere ervaring na de ander! We zijn heel benieuwd wat er nog allemaal zal volgen. Geniet er optimaal van met z'n allen en dan horen wij de verhalen via het verslag en straks op de familiedag!

Groetjes, Paul & Ingrid

Erik

Beste allemaal,
Wow, dat moet na 12 jaar zeer bijzonder zijn geweest. Vooral goed om te zien dat het relatief goed gaat in het tehuis. Hopelijk biedt het bezoek aan het tehuis jullie alles wat jullie verwacht hadden.

Geniet van de rest van de reis en tot het familieweekend.

Gr Erik

Janneke Voet

Wat een bijzondere en mooie ervaring. Het is fijn om te zien/horen dat er goed voor de kinderen wordt gezorgd..
Wat een warm welkom Nady en An-Yi. Super!

Enjoy!

Yvette

Wat een belevenis om weer terug te zijn na 12 jaar in het kinderthuis. Goed te lezen dat het er goed gaat en dat moet ook fijn zijn geweest voor jullie om dat zelf gezien te hebben. Wat een hoop cadeau's hebben jullie gegeven. Daar zullen ze wel erg blij mee zijn geweest.
Als ik het zo lees dan zijn jullie aan het genieten daar in het verre China. Ben benieuwd hoe het in het andere kinderthuis zal gaan, zal voor jullie ook spannend zijn.
Hier gaat ook alles goed met de kleine Tom die erg hard groeit en een heerlijk tevreden kereltje is.

Geniet met z'n allen daar nog van de rest van de reis en hopelijk tot snel,

X Yvette, COen en Tom

fam. van de Koppel

Hallo met zijn allen,

Wat een geweldige reis maken jullie. Het is erg leuk te lezen wat jullie allemaal bezoeken en meemaken.
Wat een avontuur zeg!
De 4* hotels zullen jullie goed van pas komen na alle indrukwekkende bezoeken.
Het is een reis om nooit meer te vergeten.
Nadie en Amei het moet voor jullie toch ook heel speciaal zijn om het kindertehuis weer terug te zien.
Wij hopen dat jullie nog een fantastische vakantie hebben en veel mooie dingen zien.
Wij lezen het weer.

liefs van Geert en Dorien Caroline, Simone en Rosanne

esmee en francy

Heey allemaal
Wij vinden het geweldig dat jullie deze kinderen zo blij hebben gemaakt.
De verhalen zijn zo super mooi om te lezen en wij blijven jullie volgen. Ik heb je wel gemist Nady

groetjes Esmee en Francy