chinaadventure.reismee.nl

Yangshou en Chengdu


Amei:

Hallo iedereen!!!

Ik ga jullie vertellen wat we vandaag 12 mei gedaan hebben en gisteren 11 mei.

Gisteren 11 mei:

Gisteren moesten Nady en mama (Elly) vroeg op, want ze gingen tai tji doen.
Wij (iedereen dus behalve Nady en mama/Elly) konden lekker uitslapen!!:)
Toen we klaar waren met het ontbijt gingen we koffers pakken.
Daarna gingen we winkelen bij allemaal kraampjes best lol!!:)
We moesten om 2 uur terug zijn bij de giggeling tree, want we (Nina,An-yi,Nady,mama/Elly en ik)gingen een soort van cursus doen.
Kaligraferen.
Dat was leuk, maar wel best moeilijk,want je moest chinees schrijven.
We schreven met een penseel en die moest je in de inkt dopen best lol!!
Je kreeg alleen kramp in je vingers want je moest dat penseel heel raar vasthouden!
's Avonds gingen we met een busje naar het vliegveld, want we gingen naar Chendu.
met Bing(onze gids dus) in de bus kregen we een stempeltje met onze namen in het Chinees en in het Nederlands.
Ong. om half acht zaten we in de lucht.
Toen we in Chendu aankwamen kregen we weer een nieuwe gids en hij heet Jim.
Ons hotel heet nu Hollidag Inn express!!!!
Daar waren we ong. om 10 uur.


Vandaag 12 mei:

Vandaag moesten we best vroeg op (dat is niet funny), Want we gingen naar het panda-fokcentrum.
Daar zag je natuurlijk panda's!


Dat was heel mooi en we hebben natuurlijk veel foto's gemaakt!(zoals gewoonlijk!!)
We hadden een chinese lunch met Jim( onze gids)


Daarna lekker zelf doen wat je wilt in het hotel!
Straks gaan we eten en dan slapen!
Morgen gaan we weer naar Nederland weer 10 uur vliegen dus.
Maar dan kan ik jullie allemaal weer zien!!:)

Groetjes Amei (voor de laatste keer in China getypt)

AN-YI :

Hallootjes mensen !

Ik schrijf als eerst nog een stukje van gister, vandaag & morgen.

GISTER :

konden we in de ochtend niet zo haasten. Nady & Elly gingen Tai Tji doen,
dan moet je rustige bewegingen maken. Later na het ontbijt gingen we
weer naar de chinese marketjes. Daar gingen we weer shoppen. Iedereen had weer
wat inkopen voor zichzelf doen. Iets dat opvallend was : Wim had veel cd`s
gekocht !. Na het shoppen gingen Nady, Amei, Ninaq Elly en ik caligraferen. Na afloop mochten we de blaadjes met
chinese tekens hebben. Een paar uurtjes later moesten we inpakken. Toen we klaar waren
gingen we 2 uurtjes met de bus naar het vliegveld van Yangshou. Toen we
aankwamen en hadden ingechekt gingen we vliegen naar Chengdu. Toen we aankwamen
in Chengdu, en in het Holiday Inn Express Hotel was het half 10 s`Avonds.

VANDAAG :

Waren we vroeg naar het pandafokcentrum, want anders werd het te druk. Het was
heel leuk want er waren leuke, grappige en schattige panda`s. De meesten zaten bamboe te eten en andere panda`s lagen te pitten. het was een mooi verblijf voor de panda`s. en het looppad was omringt door bamboe ! Later had ik wat souvenirs gekocht. Daarna gingen we weer terug met het busje naar ons hotel.

MORGEN :

Gaan we met het vliegtuig van Chengdu terug naar Nederland, Amsterdam. Best jammer maar
aan de andere kant, zie ik jullie weer !:).

Ik wil nog iedereen bedanken die geld heeft gegeven aan de 2 kindertehuizen.
HEEL ERG BEDANT IEDEREEN ! De kindertehuisen zijn heel erg blij met wat jullie
en wij hebben geschonken !

Ik zie jullie snel weer in dat koude Kikkerlandje.
Groetjes van An-Yi


Nady:

Ni Hao,

Gisteren Dinsdag 11 Mei:

Ik moest al best vroeg opstaan, want ik ging TAI YJI doen.
IK vond het wel grappig, maar ook leuk!!
Wat ik niet zo heel leuk vond is dat er kippen los liepen!!!
We gingen 's middags nog ff winkelen.
En we hebben hele leuke dingen gekocht!
We kregen ook CALIGRAFIE les was erg leuk maar wel moeilijk.
We gingen chinese tekens oefenen en schrijven.
Ik kan 1 t/m 10 kan ik schrijven.
This wel erg moeilijk!!! (ook hoe je de pencil moet vast houden!!)

We hadden 's morgens de koffers ingepakt.
Want we gingen naar Chengdu.
We moesten ong. 1:30 uur vliegen. (Niet lang)
We hebben een heel mooi hotel. (4 Sterren)
Jammer dat het GEEN zwembad heeft!!


Vandaag Woensdag 12 Mei:

We moesten best wel vroeg opstaan!
Want we gingen vandaag naar het PANDA FOK CENTER!!


Het was erg leuk.
Je mog ook een panda aaien en mee op de foto alleen dat kostte:
500 Yuan = 62 Euro
Is best veeeel!!!! (je moest plastice handschoenen en schoenhoesjes aan!!!)

Beetje info over het center:

Het park is 4 hectometer. (dat is 80 voetbalvelden)!!
Ze begonnen met 6 pandaberen en nu hebben ze er 84!!
Het gaat er erg goed mee.

Morgen gaan we weer vliegen naar het koude landje!!!!
Ik vind het wel jammer dat we morgen al gaan,
maar ik vind het ook wel weer fijn om weer terug te gaan.

We moeten morgen ong. 10 uur vliegen.
We komen rond 21:30 aan.
Maar je moet het tijdverschil er dan nog af halen dan wordt het 15:30.
We hebben een hele lange dag dan.

Groetjes Nady

Ps. Succes met voetballen.
Tot vrijdag.


Nina:

He mensie mensie

Gisteren waren we naar de winkels gegaan.
Toen we weer in het hotel de giggeling tree waren ging ik met amei elllie nady en an-yi caligraferen.


Dat was heel leuk maar je moest hem wel moeilijk vast houden.
Daarna gingen we gewoon spelen tot we naar het vliegtuig moesten.
Om half 8 vertrokken we en we kwamen in Chengdu om half 10 aan.

Vandaag zijn we naar het fok cenrum van de panda's geweest.
Je kon een panda aaien voor 500 yuan in Nederland 62 euro!!!!!!!
Die panda deed je niks omdat hij met appels werdt gevoert.
Je mocht er 10 seconden bij staan en aanraken en daarna moest je weg.
Je moest hand schoenen aan en van die plastic schoentjes aan over je schoenen.
Het was daar best leuk ingericht voor de panda en reken maar dat ik wat heb voor mijn spreek beurt!

Morgen gaan we terug vliegen naar Nederland.
Het duurt 10 uur.

groet van Nina

NB

Kijk naar de laatste foto serie voor alle foto's die eerder ontbraken.
zitten hele mooie tussen.

Anke:

Lieve mensen. Ja voor ons zit het er echt helaas bijna op. We hebben het prachtig, gezellig, emotioneel maar vooral heel fijn met zijn achten gehad. Bedankt voorjullie fijne reacties.Wij komen met een koffer vol verhalen thuis en hopen jullie gauw weer te zien of te spreken. Wij nemen de zon in onze koffer mee dus pak de zomerkleren maar uit de kast. Heel veel lieve groeten van ons allemaal.

P.S. Yvette tot vrijdag op de sportschool, zie er naar uit xxx

Reacties

Reacties

Chris

Hoi fam vd Heuvel,

Goh wat vliegt de tijd voorbij. Ik weet zeker dat jullie een supertijd hebben gehad in China!
Voor morgen een goede vlucht toegewenst en daarna nog lekker nagenieten van de herinneringen en de foto's.

Groetjes,

Chris-Jan van Heesch

Fam van Helvoort

Het is inderdaad erg snel gegaan zeg, die drie weken!!! Geweldig om jullie verhalen gelezen te hebben maar nog mooier als we ze dadelijk 'live' kunnen horen... Goede reis en tot snel in het koude nederland... Ik hoop echt dat jullie wat zon in de koffer hebben gestopt...
Groetjes Kees, Marjanne en Floor

Stef Huisman

Hallo allemaal,

Wat hebben jullie een fantastische reis gemaakt!!
Ik ben zeer benieuwd naar al de mooie verhalen.

Helaas voor jullie komt er ook aan deze reis een einde en zijn jullie morgen alweer terug in het zonovergoten Nederland.

Ik wens jullie een hele goede en veilige reis terug naar Nederland!!

Heel veel groeten van Stef Huisman

Huub, Kristel & Luke

Erg leuk dat we jullie via deze website konden volgen aan de andere kant van de wereld! Geniet van de laatste dag en wij wensen jullie alvast een goede terugreis en dan zien we jullie snel weer... we zijn heel benieuwd naar de foto's en verhalen!

Ellen Ros

Jee, wat is de tijd snel gegaan. Het zit er al weer bijna op voor jullie. Wat hebben jullie toch een prachtige reis gemaakt en wat was/is het leuk om zo met jullie mee te reizen en de foto's te bekijken, vanuit het koude Voorburg.
Het zien van die panda's zal ook wel weer bijzonder zijn geweest.
We wensen jullie een hele fijne terugreis. Geniet nog even van de laatste momenten daar.
Tot gauw
Marco Lincy en Ellen

Lincy Ros

hallo ouder`s en kinder`s ,
wat gaat de tijd snel zeg. Als je al die verhalen nog eens terug leest, dan merk je dat het een geslaagde reis was. Het was en is nog steeds, leuk om al die verhalen te lezen. Heb een goede reis terug naar het kikkerlandje en geniet nog maar van de tijd in China.
tot snel
groetjes Lincy ros

hoi An-yi,
Ik mis je nog steeds ( de hele vakantie al). Ik hoop dat je genoten hebt in je geboorteland.

xxxxxxxxxxxxx je BFF Lincy

de zondagjes

Hoi Allemaal,

Fijn dat julie zo`n prachtige, waardevolle reis hebben gehad.

gr.

mjgoedmakers@tiscali.nl

Hallo allemaal,
We hebben genoten van jullie reisverslagen. Een goede reis terug naar Nederland en jullie hebben nog een paar dagen om bij te komen en om te schakelen tot het leven van alledag.
Bedankt voor de reisverslagen en veel liefs van Marlou, Marcel, Mei-Gu en Julia

Nel Kiewiet

Hallo allemaal
Zojuist heb ik al jullie verhalen gelezen,waauit ik op kan maken dat jullie het heel goed gehad hebben. Aangenomen dat jullie weer thuis zijn kunnen jullie beter je winterkleren nog even aantrekken,want het verschil in temperatuur is groot.
Ik denk dat jullie er een prachtig reisverslag van maken,wat ik ooit misschien nog eens zal zien.Ik heb niet veel gereageerd,want veel heb ik niet aan de computer gezeten,maar nu heb ik toch alles nog gelezen.
Zondagavond vertrekken wij naar de warmte (32 gr),daarna bel ik jullie op.
Groetjes en tot horen Nel

christel

hallo families

wat hebben jullie een prachtige reis gehad, geweldig
Ik hoop dat jullie nog een lange tijd nagenieten

gr christel

Juliette Kooijmans

Hallo!
Vanuit Duitsland wil ik jullie een heel goede vlucht terug naar Nederland wensen. Ook ik heb mee mogen genieten van jullie reis. Fantastische verhalen en prachtige foto´s. Fijn Anke dat jij de zon meeneemt. Ik reken op je! An-Yi, tot maandag in de klas. Dan ga je aan de laatste lootjes van groep 8 beginnen. Gek idee hè, gewoon weer verder aan de musical. Maar ook nog een heleboel andere leuke dingen! Het wordt echt leuk. Geniet nog maar even lekker van je vakantie. Ik ben benieuwd naar je allermooiste ervaring(en). Groetjes!

Annefieke

Hallo Allemaal,

wat een bijzondere en mooie reis hebben jullie gemaakt,
daar kunnen jullie vast nog heel lang van nagenieten.
Ik hoop dat het lukt met het mooie weer meebrengen, want het is hier nog akelig fris.

Groetjes Annefieke

Ted

De koek is op!! Om 15.08 landde de beide families veilig op Schiphol. Wij waren blij de hele club weer in goede gezondheid,en boordevol verhalen te zien. (en heeel veel bagage) Goed om te horen dat alles perfect is verlopen. Dat het aders kan weet iedereen! Het was leuk om de afgelopen weken alle verhalen via de mail telezen. Maar het is veel leuker om de komende tijd de verhalen uit de eigen mond te horen.
Tot ziens in Voorburg.

Janneke Voet

Nu ik dit bericht aan het lezen ben, zijn jullie alweer thuis. Ook de laatste verhalen klinken erg goed. Volgens mij hebben jullie er met z'n allen een mooie tijd gehad.
Amei en Nady, ik zie jullie maandag weer. Ik ben benieuwd naar de ervaringen!

Groetjes,
Janneke Voet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!